|
Praca z uczniem zdolnym - człowiek
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2512 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM KARTA PRACY-CZŁOWIEK
Drogi Uczniu! Przeczytaj poniższe zadania. Postaraj się zastanowić nad odpowiedziami. Pytania zaznaczone gwiazdką wykonaj pisemnie. Powodzenia!
- Kim jest człowiek? Jaką rolę w świecie odgrywa?
- Czy los człowieka zależy od niego samego? Czy kierujemy swoim życiem?
- Jak rozumiesz słowa "człowiek jest bożym igrzyskiem" marionetką, aktorem?
- Czy człowiek jest namiestnikiem Boga na ziemi czy trzciną na wietrze i marnym prochem?
- Jaki jest człowiek? Dobry czy zły? Jaka jest prawda o człowieku?
- Co dowodzi tego, że ludzie są moralni, dobrzy, że "Człowiek. To brzmi dumnie" (Maksym Gorki)? Na czym polega wielkość człowieczeństwa?
- Co dowodzi tezy, że ludzie są nieludzcy, ludzkość jest niemoralna i skłonna do zbrodni?
- *Jak ukazują stworzenie człowieka mitologie, Biblia?
- *Podaj przykłady literackie bohaterów, którzy byli dumą ludzkości i bohaterów, którzy zhańbili ludzkość.
- Zastanów się jakie współczesne postacie mogą być przykładem dla innych? Dlaczego?
- *Przećwicz na poniższych przykładach krótkie formy wypowiedzi:
- Narodził się człowiek! – napisz zaproszenie na uroczystość z tej okazji lub ogłoszenie informujące o tym zdarzeniu.
- Człowiek. To brzmi dumnie! – słowa Maksyma Gorkiego uczyń mottem dedykacji.
- *Napisz pracę literacką na jeden z wybranych tematów:
- Człowiek walczy ze swoją słabością i gdy ją pokonuje, wtedy dowodzi, że jest wielki.
- To ja- człowiek XXI wieku!- charakterystyka.
- Według Szekspira "Świat jest teatrem, aktorami ludzie". Przedstaw swoje poglądy na ten temat, odwołując się do wybranych przykładów literackich.
- *Przeczytaj i przemyśl cytaty:
- "Człowiek nosi w sobie większego od siebie" Antoine Saint-Exupery
- "Człowiek jest zdumiewający, ale arcydziełem nie jest" Joshep Conrad
- "W ludziach więcej rzeczy zasługuje na podziw niż na pogardę" Albert Camus
- "Człowiek jest trzciną, największą w przyrodzie, ale trzciną myślącą" Pascal
- "Wiele jest mocy natury, lecz nie ma większej nad człowieka!" Sofokles
- "Człowiek. To brzmi dumnie!" Maksym Gorki
- "Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać" Ernest Hemnigway
* Przeczytaj zdanie a) i wypisz z niego podmiot i orzeczenie. ................................................................................... * Przeczytaj zdanie b), podkreśl orzeczenia, podziel na zdania składowe, wykonaj wykres zdania i nazwij rodzaj zdania (zdanie podrzędnie czy współrzędnie złożone?). ................................................................................... *Ułóż dwa zdania z wyrazem "człowiek"- raz w funkcji podmiotu, a raz w funkcji dopełnienia. ................................................................................... Opracowała Olga Łącka |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|